loading...
سايت سرگرمي و تفريحي سي خنده
محمد هادی حسینی بازدید : 523 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)

 

جدید ترین اخبار مربوط به واتس اپ

 ورژن های جدید واتس اپ ، ویژگی های نسخه های جدید واتس اپ

اضافه شدن پیش شماره های 0901 به شماره های مجاز قابل استفاده از واتس اپ

واتس اپ 0901

 

بسیاری از هموطنانمان در هفته‌های اخیر برای ثبت شماره 0901 خود در واتس اپ دچار مشکل شده بودند که هنگام ثبت نام با این شماره‌ها، پیغامی‌مبنی بر معتبر نبودن شماره آن‌ها برای کشور ایران روبرو می‌شدند. در این مدت ایمیل‌های بسیاری را از هموطنان دریافت کردیم و بلافاصله شروع به پیگری و مکاتبه با شرکت واتس اپ کردیم. خوشبختانه بعد از پیگیری‌های ما واتس اپ پیش شماره‌های 0901 را به لیست شماره‌های مجاز برای کشور ایران اضافه کرد و حال ایرانیان می‌توانند با این پیش شماره از واتس اپ استفاده کنند.

 

اضافه شدن پیش شماره های Isim به شماره های قابل استفاده در واتس اپ


isim-whatsapp

در هفته اخیر از تعداد زیادی از هموطنان ایمیل دریافت کردیم که متوجه شدیم که کاربرانی که سیم کارت‌های آی سیم به پیش شماره 0902 را خریداری کرده بودند توانایی استفاده از این شماره‌ها را با برنامه واتس اپ ندارند. با پیگری‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که این پیش شماره به شماره‌های مجاز برای ثبت واتس اپ در ایران اضافه نشده و با نامه نگاری با سازندگان این نرم افزار توانستیم که امکان استفاده از واتس اپ را برای این هموطنان فراهم کنیم.

ار این پس قابلیت فعالسازی آی سیم در واتس اپ وجود دارد

 

واتس اپ به زودی تماس تلفنی رایگان را به امکانات برنامه اضافه خواهد کرد

تماس تلفنی واتس اپ

واتس اپ قرار است به زودی گزینه تماس تلفنی را فعال کند. آقای کوم، مدیر عامل واتس اپ، در کنگره جهانی موبایل که در بارسلونای اسپانیا در حال برگزاری است گفت که واتس اپ تا قبل از نیمه سال جاری میلادی ( فصل تابستان در ایران ) قرار است سرویس تماس را برای کاربران خود فعال کند تا بتواند به هدف یک میلیارد کاربر نرم افزار نزدیکتر شود.واتس اپ اکنون 450 میلیون کاربر فعال دارد . 

تاکنون واتس اپ تمرکز اصلی خود را بر روی امکان ارسال و دریافت پیام‌ها گذاشته بود و در این زمینه سرویس قدرتمندی ارائه کرد. سویس جدید واتس اپ آن را وارد حیطه ی دیگر تلفن‌های موبایل (تماس تلفنی) خواهد کرد.

 

مخفی کردن Last Seen – چگونه Last Seen را از حسابمان پنهان کنیم


Hide-Last-Seen-Whatsapp

واتس اپ جدیدا امکانی را که توسط هزاران نفر کاربر اندروید این نرم افزار درخواست شده بود را به برنامه اضافه کرد. حال می‌توانید برچسب Last Seen را از اکانت خودتان حذف کنید.

Last seen برچسبی است که زیر نام کاربر در پنجره چت واتس اپ ظاهر می‌شود و زمان آخرین ورود کاربر به واتس اپ را به نمایش می‌گذارد.

جدید ترین نسخه واتس اپ (WhatApp v2.11.169) قسمتی را به نام Privacy Settings یا همان حریم خصوصی اضافه کرده است که به کاربر این امکان را می‌دهد که بتواند تنظیمات Last Seen، عکس پروفایل و استاتوس واتس اپ خود را مدیریت کند

 

آینده ی واتس اپ پس از خرید توسط فیس بوک

فیس بوک و واتس اپ

همانطور که حتما شنیده اید شرکت فیس بوک، واتس اپ را به ارزش 19 میلیارد دلار خرید. این بزرگترین معامله تاریخ فیس بوک تاکنون بوده است. واتس اپ بیش از 450 میلیون کاربر ماهانه دارد و اخیرا در وب سایت خود اعلام کرده است که روزانه یک میلیون کاربر جدید شروع به استفاده از این برنامه می‌کنند. چند روزی است که این خبر در تمام خبرگزاری‌ها منتشر شده و اینجا قصد تکرار آن را نداریم. برای خواندن خبر به اینجا مراجعه کنید: تابناک

بحثی که برای بسیاری از کابران ایرانی پیش آمده نگرانی از آینده ی واتس اپ است. بسیار با ایمیل و تماس از ما سوالات زیادی در این زمینه پرسیدند و مایل بودند که بدانند آینده ی این نرم افزار به کدامین سمت خواهد بود. به همین علت لازم دانستیم تا سوالات کلی را اینجا مطرح کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم.

 

اطلاعیه مهم در مورد پیام های جعلی در واتس اپ

hoax-category

کاربران محترم واتس اپ لطفا توجه داشته باشید ، 

شاید شما نیز از این قبیل پیام‌ها از طرف دیگر دوستان خود در واتس اپ دریافت کرده باشید :

"این پیام را به تعدادی نفر بفرستید تا اکانت شما حذف نشود"
" این پیام را به تعدادی نفر بفرستید تا واتس اپ شما پولی نشود
"پیام را به تعدای بفرستید تا رنگ واتس اپ شما تغییر کند"

"با خریده شدن واتس اپ توسط فیسبوک امنیت شما در خطر است"

 

اشتباها تاریخچه پیام های واتس اپ تان را پاک کردید؟ راه بازگشتی وجود دارد


whatsapp logo

گوشی‌های صفحه لمسی فوق العاده اند، ولی بعضی وقت‌ها مشلاتی را نیز ایجاد می‌کنند. برای مثال ممکن است اشتباها انگشت شما به گزینه ی صفحه برخورد کند و تاریخچه پیام‌های واتس اپ که برای شما بسیار مهم بود از بین برود

 

حالا پیام‌هایتان پاک شده است و اثری هم از آن‌ها نیست. چگونه می‌توان آن‌ها را باز گرداند؟

بازیابی پیام‌های اخیر

برای بازگرداندن پیام‌هایی که در یک هفته گذشته داشته اید کار بسیار ساده است: فقط لازم است که واتس اپ را پاک کنید و دوباره نصب کنید. واتس اپ به صورت اتوماتیک از داده‌های شما روزانه، ساعت 4 صبح به وقت گوشی یک پشتیبان ایجاد می‌کند و در کارت حافظه گوشی شما دخیره می‌کند. وقتی که برنامه را دوباره نصب می‌کنید از شما درخواست می‌کند که آیا مایل به بازگرداندن  تاریخچه پیام‌های گذشته خود هستید. کافی است که گزینه Restore را بزنید و هر پیامی‌که در کمتر از 7 روز گذشته رد و بدل کردید بازگردانده می‌شود.

reinstall

 

بازیابی پیام‌های قدیمی‌تر

برای بازیابی پیام‌ها در واتس اپ که تاریخ آن‌ها ماقبل 7 روز گذشته است، کار مقداری مشکل تر است. دو روش برای این کار وجود دارد، یکی روش دستی و دیگری استفاده از وب سایتی که برای این کار طراحی شده.

روش اول: به صورت دستی

به آدرس زیر در کارت حافظه گوشیتان بروید

 /sdcard/WhatsApp/Databases

در این پوشه شما چندی فایل را خواهید دید که آن‌ها تاریخچه پیام‌های شما هستند. همانطور که می‌بینید نام آن‌ها به صورت msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt است که “YYYY-MM-DD” نمایانگر تاریخ فایل است.

recover messages whatsapp

ابتدا فایلی که “msgstore.db.crypt” نام گذاری شده را در همان پوشه پیدا کنید و نام آن را به چیز دیگری تغییر دهید (برای مثال واژه old را به نام آن اضافه کنید). حالا در بین فایل‌های دیگر پوشه که بر حسب تاریخ مرتب شده اند بگردید و فایلی را که مورد نظر شما است را به “msgstore.db.crypt” تغییر نام دهید (به تاریخ فایل‌ها دقت کنید و فایلی را انتخاب کنید که تاریخ آن قبل از پاک کردن اشتباهی پیام‌های شما است. تاریخ‌ها میلادی هستند)

حال واتس اپ خود را از گوشی پاک کنید و آن را دوباره نصب کنید. هنگامی‌که از شما برای بازگرداندن پیام‌های گذشته سوال می‌شود گزینه ی Restore را انتخاب کنید. حال پیام‌های گذشته ی شما بازگردانده شده اند!

دقت کنید که بازگرداندن پیام‌های گذشته باعث جایگزینی آن‌ها با پیام‌های جدید شما خواهد شد و راهی برای ادغام کردن پیام‌های جدید و قدیمی‌وجود ندارد. ولی هر زمان که بخواهید می‌توانید به همین شیوه پیام‌های جدیدتان را با عوض کردن فایل “msgstore.db.crypt” با نسخه ای که به نام آن old اضافه کردید و تکرار این مراحل بازگردانید.

 

روش دوم: استفاده از وب سایت

 

این راه قدیمی‌شده است. زیرا فرمت بکاپ‌های واتس اپ اکنون crypt7 است و با این روش دیگر قابل بازیابی نیست.

روش دوم بسیار سریعتر است و با استفاده از خدمتی رایگان به نام Recover Messages صورت می‌گیرد. این سایت محتوای فایل‌های پشتیبانی را می‌خواند و پیام‌های را از آن استخراج می‌کند. فقط لازم است به وبسایت رفته و فایل پشتیبانی که قصد بازگرداندن آن را دارید انتخاب کنید، شرایط وب سایت را قبول کنید و بر روی دکمه Scan کلیک کنید.

recover website

بسته به اندازه فایل شما این فرآیند چیزی بین چند ثانیه تا چندین دقیقه به طول خواهد انجامید. هنگامی‌که اسکن به پایان رسید پیام‌های خود را از برگ “Registers Recovered” بخوانید. این روش بسیار ساده است ولی امکان بازگرداندن پیام‌ها به نرم افزار واتس اپتان را نمی‌دهد و فقط توانایی مطالعه پیام‌ها را دارید.

Recover website 2

 

بازگردانی تصاویر، ویدیو و صدا‌ها

ممکن است برای شما جالب باشد ولی هنگامی‌که تصاویر و ویدیو‌ها را از تاریخچه پیام‌هایتان پاک می‌کنید آن‌ها از گوشی شما پاک نمی‌شوند. به همین خاطر بازیابی تصاویر و ویدیو‌هایی که از تاریخچه پیام‌هایتان حذف کرده اید نسبتا ساده است. در داخل پوشه واتس اپ در گوشی خود رفته و بسته به فایلی که دنبال آن می‌گردید به پوشه‌های Audio، Images و Video رفته و فایل مورد نظرتان را پیدا کنید. در تصویر زیر پوشه‌هایی که واتس اپ ایجاد می‌کند را می‌توانید ببینید.

Whatsapp Folders

نصب واتس اپ روی کامپیوتر و تبلت


واتس اپ بر روی تبلت

برنامه واتس اپ برای استفاده بر روی انواع گوشی‌های موبایل طراحی شده، به عبارت دیگر بر روی دستگاه‌هایی که از سیم کارت استفاده می‌کنند و توانایی دریافت تماس تلفنی را دارا می‌باشند. ولی با این وجود بسیاری در رابطه با نصب واتس اپ بر روی تبلت‌ها، لپ تاپ و حتی کامپیوتر شخصی خود سوال کردند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 1875
  • کل نظرات : 1080
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2633
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 250
  • بازدید امروز : 292
  • باردید دیروز : 804
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 292
  • بازدید ماه : 9,932
  • بازدید سال : 84,273
  • بازدید کلی : 5,265,271