loading...
سايت سرگرمي و تفريحي سي خنده
محمد هادی حسینی بازدید : 635 پنجشنبه 1393/03/29 نظرات (1)

مقدمه

در دنیای مجازی که روز به روز بر عرصه رقابت آن افزوده می شود ملاک های زیادی برای برتری سایتی بر سایت دیگر وجود دارد از رتبه بندی گرفته تا سئوی سایت و ...

مدیران و کاربران وب با رتبه بندی سایت ها آشنایی دارند در بین تمام سایت ها که بر پایه آنالیز و دادن رتبه به یک سایت ساخته شده اند می توان در اولویت اول پیج رنک گوگل یا همان رتبه گوگل را می توان دید .

گوگل به کلیه سایت هایی که در آن ثبت شده ( به اصلاح به گوگل معرفی شده اند ) است یک نمره بر اساس میزان مفید بودن محتوا ، میزان بازدید و ترافیک سایت ، سئو و ... از صفر تا 10 به سایت ها اختصاص می دهد .

 

در مورد پیج رنک گوگل نیز در مقاله آینده توضیح داده خواهد شد .

پس از گوگل معتبرترین رتبه بندی به سایت الکسا اختصاص دارد . در ادامه با این سایت به خوبی آشنا خواهید شد .

الکسا اینترنت (Alexa Internet) (  به آدرس www.alexa.com  )    در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه بعنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود و می‌توان گفت امتیاز الکسا بعد از پیج رنک گوگل، برای صاحبان سایت‌ها اهمیت زیادی دارد. لازم به ذکر است که الکسا یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون می‌باشد.

تاریخچه

وبسایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تاسیس شد. نام این وبسایت برای ادعای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده است.

در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد. آمازون الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در می سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا راه اندازی شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت ها اقدام کرده است.

امکانات

این شرکت دارای نوار ابزاری می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد. همچنین الکسا برای مدیران وبسایت‌ها امکانات فراوانی به صورت رایگان قائل شده است نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک های ورودی ، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و.... همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف 1 روزه تا 2 ساله به مدیریت وبسایت‌ها کمک می‌کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وبسایت خود داشته باشند. الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند آمار آنها را به دست می‌آورد.

نحوه کار با الکسا

در واقع الکسا یک مرجع برای رتبه بندی تمامی سایت های موجود در دنیای اینترنت می باشد. پس از ورود به سایت الکسا  شما می توانید در قسمت تعیین شده در آن نام سایت مورد نظرتان را وارد کنید تا رتبه الکسای آن را مشاهده کنید.

یکی از پارامترهای مهم و تاثیر گذار در بهبود رتبه سایت الکسا استفاده از تولبار این سایت می باشد.

رتبه بندی سایت الکسا علاوه بر میزان بازدید روزانه ، به روز کردن سایت و ... به یک پارامتر مهم دیگر تکیه می کند که این پارامتر همان تولبار الکسا می باشد .

به طور دقیق تر می توان گفت هر سایتی که توسط کاربری در اینترنت مشاهده میشود علاوه بر آی پی کاربر شامل مواردی چون نوع اینترنت بروزر ( Mozilla or Opera or google Chrome and … ) و تولبار مورد استفاده است . فرض کنید شما موزیلا را را دارید و همراه موزیلا تولبار سایت الکسا رو هم نصب کردید . اگر شما روزانه بر روی یک سایت زیاد فعالیت میکنید با توجه به اینکه شما از تولبار الکسا استفاده می کنید و هر بار این تولبار اطلاعات سایت مورد مشاهده را به سرور اصلی الکسا می فرسته حال رتبه بندی  سایتی که همراه با تولبار الکسا مشاهده می کنید با سایتی که بدون نصب تولبار الکسا مشاهده می کنید فرق داره . در واقع سایتی که همراه با تولبار الکسا مشاهده شود محبوبیتش در سایت الکسا به مراتب بیشتر از سایت دیگری است که بدون تولبار مشاهد می کنید . این تولبار امکاناتی زیادی داره که میتونید از هر کدام استفاده خاص خود را بکنید در ضمن  رتبه جهانی و کشوری هر سایتی که مشاهده می کنید رو بر روی تولبار می تونید ببینید به این ترتیب نیاز نیست هر روز به سایت اصلی الکسا برید و رتبه خودتون رو اونجا مشاهده کنید .

برای نصب تولبار الکسا می توانید از این لینک استفاده کنید و در صفحه باز شده بر روی Install alexa toolbar  کلیک کنید تا بطور خودکار بر روی مرورگر شما نصب شود .

این تولبار را نصب کنید و در مدت زمان یک هفته رتبه آن را با رتبه هفت قبل سایت خود مقایسه کنید . البته در بعضی سایت ها که در سند باکس و یا پنالتی گوگل قرار دارند این تولبار مثل سایر سایت ها جواب نمیده .

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ارمین در تاریخ 1393/03/29 و 23:24 دقیقه ارسال شده است

سلام داداش گلم خوبی اگه میشه منو لینک کنی خیلی ممنون میشم اگه هم می خوای اسم سایتت تو سایتم باشه تو لینک اتوماتیک اونجا کارو انجام بده خیلی ازت ممنونم بای شب بخیر اگه هم تبلایغات سایتمو میتونی بزاری توسایتت منم میزارم تو سایتم کلا همکاری 09378548335 اینم شمارمه حتما خبر بده


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 1875
  • کل نظرات : 1080
  • افراد آنلاین : 193
  • تعداد اعضا : 2633
  • آی پی امروز : 669
  • آی پی دیروز : 438
  • بازدید امروز : 2,381
  • باردید دیروز : 1,813
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,381
  • بازدید ماه : 2,381
  • بازدید سال : 118,894
  • بازدید کلی : 5,299,892